fredag 21 juni 2013

Mitt EgenFrankade Holo!!

Jag kastade ut frågan om ett rikitgt rött hololack i FBgruppen Lacka-Byt i veckan och fick en hel del fina förslag, MEN de jag ville ha va slut just nu så inte kunde jag shoppa inte!
Fick även kommentaren att franka ett själv.....hm nybörjare som jag är blev jag lite nervös vid tanken ;)
Hur gör jag eg?
Men sen tänkte jag att va f-n det är väl bara till att köra!!

Rött va det....kikade bland mina lack och valde OPI´s Danke-Shiny Red, ett rött jag verkligen gillar.
Sen va det ett hololack också, och en flaska kan vara bra att ha ;)
Ett holo i silver från Depend fick offra sig.

Det va ungefär 2/3 kvar i flaskan så jag fyllde helt enkelt bara upp med Danke-Shiny Red så det blev fullt.
Sen började jobbet.....
Har fattat att det är smart att ha små kulor i när det ska mixas samman men det har ju inte jag hemma såklart så jag har skakat och skakat och rullat och rullat.....

Tillslut blandade det sig och nu ska ni få se resultatet denna midsommarafton tillika Skimmerskuggans HoloFredag!!












Nu är ju frågan om jag blev nöjd med detta lack??
Både ja och nej faktiskt....

Ja för det är riktigt snyggt med lugna fina regnbågar.
Snyggt som bara den även i skugga/mulet ljus


Nej för inte blev det den röda jag hade önskat.....vill ha mer tomatröd liksom.

Kommer inte ge upp jakten på det perfekta röda holot och har Ni något tips så tveka inte och skriv en kommentar!!

12 kommentarer:

  1. Som man letar efter Det röda holot. Jag lyckas bara hitta hallonröda.
    Men du har fått till en snygg färg här, en bra bit på väg:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det var himla fint! :)

    SvaraRadera
  3. Holopigment är jättelurigt att jobba med! Det tillför så mycket blått iom regnbågarna så man måste hela tiden kompensera för det för att få den nyansen man vill ha. Börja med ett mer orange-rött lack än du vill ha i slutändan och blanda med holot tills du är nöjd med holoeffekten. Om det sen är för orange så kan du alltid tillsätta lite grann av ett kallt rött lack i efterhand, men det är mycket svårare att gå åt andra hållet. Om man börjar med den röda nyans man är ute efter så blir det som du märkt för mycket åt rosa istället :)
    Men det var ju så klart väldigt snyggt ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack för tipsen :)
      Ska fixa o trixa lite till tror jag allt ;)
      Är trots att det inte blev rött nog väldigt glad för detta lack!

      Radera
  4. Tycker det blev sååååå snyggt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Blir varm o glad i hela kroppen när det gillas :)

      Radera
  5. Sjukt snyggt! Jag blir sååå avis! Var får man tag på sånna där holo-lack? Jag vill ha fler!!!!!!! ;)

    Kjaaaaaam fina du <3<3<3<3<3
    C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla darling, googla ;)
      Kjaaaam <3<3<3<3<3

      Radera
  6. Ett riktigt snyggt resultat:)

    SvaraRadera
  7. HImla fint, bra jobbat! Men jag förstår hur du menar när du söker mer tomatrött...

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.