tisdag 21 maj 2013

China Glaze - Tart-Y For The Party +MFFF

Idag hade jag sådan beslutsångest när jag skulle lacka om!
Kul men inte för mycket ville jag ha (jobb ikväll)
Jobbar i äldrevården och eg så är kanske inte nagellack ok, men jag tycker det är värre med ovårdade och trasiga naglar/nagelband.......är alltid ybernoga med handhygienen så jag hoppas det fortsätter att inte vara några problem med lite lack.....

Ok till dagens lack då, China Glaze Tart-Y For The Party (TFTP) är ett ljuslila krämlack som täcker bra med 2 lager, enkelt att lacka med och snabb torktid.

Inte mycket till sol på dessa bilder men dagsljus åtminstone ;)





Har funderat ett tag på hur Max Factor Fantasy Fire skulle bli ovanpå ljust lila så nu va det väl bara till att testa!
Snålade lite på dropparna och gjorde bara en accentnagel....

Vanligt dagsljus först


Sen kikade solen fram :)



Tog en bild under diskbänkslampan också och det blev så här


Gillar kontrasten det blev med att bara ha FF på en nagel.

Nästa färg jag tänker testa FF över blir nog allt rött....
HÄR kan ni se över svart.

5 kommentarer:

  1. Jättesnyggt, jag älskar ju lila! :)

    Kjaaaaaam C <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Mmmmm det är ju sååå snyggt FF. Kul med en accentnagel. :-)

    SvaraRadera
  3. Ännu ett fint lila lack, det var klädsamt och fint! Kul med FF enbart som accent, det blev ett intressant inslag samtidigt som man behöll det fina i TFTP.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé att bara köra på ett finger. Är så rädd om mitt så ska absolut testa detta någon dag! Det blev ju så himla fint och det ljuslila mot det mörklila (med ff) är ju en riktigt bra kombo.

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.