söndag 31 mars 2013

Wet n Wild - The Wonder Yellows

Sista dagen i månaden Mars och Påskdagen gör att jag valde att lacka gult.

Gult är månadens färg som ska lyfta fram mer kunskap om den vidriga sjukdomen Endometrios som jag tyvärr har tillsammans med många fler kvinnor.

Liten faktaruta från Endometriosföreningens sida:

Endometrios kommer av att livmoderns slemhinna (endometrium) finns på fel ställe; på t ex äggstockar eller äggledare. Endometrios är en vanlig men dold kvinnosjukdom som drabbar ca 5-10% av alla kvinnor i fertil ålder.
Det är en kronisk sjukdom som det ännu inte finns något bot för och man vet inte heller varför den uppstår
Livmoderslemhinna kommer ut i buken via äggledarna
Vid endometrios kan dock inte all livmoderslemhinna som hamnat i buken tas bort av immunförsvaret utan finns kvar och skapar kronisk inflammation i buken. Slemhinnan kapslas in och kallas cystor.

Läs mer Här <-

Nog om detta här kommer mitt gula lack från Wet n Wild - The Wonder Yellows

Ett gult skimmerlack som hade behövt ytterligare ett 4e lager färg för att täcka bra men jag stoppade vid 3.
Jag kände mig inte riktigt bekväm i färgen så det åkte av lika fort som jag fotat färdigt, fast på bilderna ser det inte så tokigt ut.....
Kanske med en solbränna senare i år

Först i lampljus


Solljusbilder kommer nu i sällskap från en vacker påsklilja




Hur känner Ni för gult på naglarna?
Favorit?

2 kommentarer:

  1. Ojj, det var väldigt gult!! Läckra bilder men lite svårburet kanske.

    Otrevlig sjukdom. Men bra att det uppmärksammas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja något svårburet kanske, lr kanske bara riktigt kul en dag ;)

      Jadu endometrios önskar jag inte ens min värsta fiende.....är så trött på allt vad som kommer med denna kroniska sjukdom

      Radera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.